tirsdag 30. november 2010

Selvssentrert umoden forelder

Jepp, det er meg
Jeg tenker bare på meg selv og lar ungene gå for lut og kaldt vann.
Ihvertfall når det kommer til hvordan jeg har valgt å lære mine små engler at når det er sengetid så skal man sove. 

Jeg er hjerterå som få, har latt dem gråte i flere minutter i strekk uten å gå inn til dem. Jeg har til og med latt dem ligge helt alene i egen seng fra de var 2 månder gammel. Ble fort avvendt med å skulle ligge sammen med mammaen hele natta. Dem får ikke lov å ha med seg noe annet enn en flaske med vann når dem legger seg, ikke noe luksus som melk eller morsmelkerstatning her i gården.
Så nå vet der det, følger ikke spesialisters råd om å gi masse nærkontakt og trøst når ungene ikke vil legge seg.
Det er hardt å være liten her i huset gitt! 
Imidlertid har jeg funnet ut at spesialister heller ikke er enige om dette med hvordan man bør lære englebarna til å få gode søvnmønster.
Det finnes faktisk spesialister som deler mitt synspunkt også, og andre foreldre for den saks skyld. Finnes flere som meg, er ikke den eneste forelderen som er selvsentrert og bare tenker på at alle i huset skal få en god natts søvn. På klikk.no ligger denne artikkelen som tar for seg denne brutale metoden og til og med snakker varmt om den.

Jeg er ikke uenig i at barna skal ha masse oppmerksomhet og overøses med kjærlighet, men jeg er uenig i at dette skal skje når det er sovetid. Dette må man sette av tid til på dagen. De foreldrene som tar av barnas nattesøvn for å døyve sin dårlige samvittighet for å ha vært borte hele dagen, er i mine øyne dem som er egoistisk, umoden og selvsentrert.

Jeg kan ihvertfall gå å legge meg og glede meg over at minstgullet la seg 19.30 og at hun kommer til å sove til 05.30-06.00 i morgen tidlig. Jeg kommer til å være stuptrøtt og i halvørska, MEN det er fordi jeg ikke er like flink til å passe på at JEG kommer meg i seng i rett tid. Der har jeg fortsatt en lang vei å gå...

Vel, hvis jeg tar med meg gubben og finner senga nå.... kanskje jeg da har en begynnelse på en bra søvnrutine for oss voksne også..?
GOD NATT!!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar