søndag 28. november 2010

Kuldekrem som skaper falsk trygghet.

Etter at kulda meldte sin ankomst var jeg snar å skaffe kuldekrem fra apoteket. Jeg var fornøyd med meg selv for å være kjapt ute med å beskytte barnas sarte hud. Vell, den gleden varte ikke så alt for lenge.
NRKs nettsider fant jeg i dag denne artikkelen hvor overlege Jan C. Sitek advarer mot at kuldekrem kan gi en falsk trygghet.Han sier blant annet at: "Der man har krem, blir huden raskere nedkjølt. Når huden er nedkjølt, kjenner man mindre og ubehaget fra kulda oppleves svakere".


Etter å ha lest artikkelen sitter jeg igjen med en følelse av at det er noe i det han sier og kommer til å dekke ansiktet, til meg selv og mine søte små, med buff eller skjerf heretter.

Kanskje tar han feil, men jeg føler at det er best å være på den sikre siden.  

Heller kle på voksne og barn godt, enn å ta sjangser. 

Foto: MORTEN WANVIK

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar