mandag 18. juni 2012

Fuglemammas omslagsbody snart ferdig...

Hurra!! Der var siste maske strikket på Fuglemammas omslagsbody fra boka Myk start av May B. Langhelle. Den er strikket i Drops Alpakka på pinne nr. 2,5 og 3.

Ser nesten ikke ut som at dette her kan bli et praktisk og deilig varmt klesplagg til en bitteliten, men når jeg får sydd sammen noen sidesømmer, armsømmer satt i noen søte små knapper + et par trykknapper så tror jeg dette kan bli bra. Er dog litt redd for at den er for liten, kan ikke huske at babyer var SÅ små. Den lille som skal få denne i gave kommer ikke før om enda 3 månder så det blir enda en stund til man finner ut om den passer.

Bodyen har vært kjempegøy å strikke og det har gått rimelig fort frem, til meg å være. Er ikke akkurat noen reserstrikker. Desverre er det noen småfeil i mønstret når det kommer til maskeantall  og litt vage beskrivelser som har skapt litt hodebry. Det ble imidlertid mye lettere når jeg fant denne siden med rettelser til dette mønsteret og andre mønster i boka.




  • Hvis jeg skal strikke flere av denne bodyen tror jeg kanskje jeg skal prøve et annet garn som er mindre loddent, Drops alpakka nøster er veldig myke og deilig å ta på, men bodyen virker nesten litt hårete. Håper den blir bedre etter å ha blitt skylt i litt vann og milo. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar