lørdag 9. oktober 2010

Evighetsprosjekt endelig ferdig!

For flere månder siden begynte jeg å sy trekk til snuppemor sitt stelleunderlag. Det orginale plast trekket hadde gått opp i sveiseskjøtene og var ubrukelig. Jeg kastet meg på prosjektet med godt mot, men møtte fort på utfordringer bl.a hvordan få skum delene til å holde seg sammen. Etter en lang tur i tenkeboksen og en del prøving og feiling endte jeg opp med denne løsningen.



Så måtte jeg en ny tur i tenkeboksen for å finne ut hvordan yttertrekket skulle bli seende ut. Yttertrekket burde både tåle å bli vått, være behagelig å ligge på og være litt flott å se på. Løsningen fant jeg tilfeldig mens jeg var en tur på IKEA. Der snublet jeg over en madrassbeskytter som var akkurat stor nok til å dekke oversiden på stellematta. Så rotet jeg litt i stablene med stoff og fant et nydelig svart stoff med fargerike øyenstikkere på. Etter noen månder med å sy, sprette opp, sy, sprette opp, juster og tegne, og tilslutt litt mer sying var endelig yttertrekket ferdig. :)




Yttertrekket er avtagbart og har "puteåpning" på undersiden og kan vaskes på 40 grader. Innertrekket kan også tas av og vaskes.

Endelig, Endelig ferdig!!!!
Lillemor er storfornøyd med sin nye stellematte og mammaen er glad for å endelig være ferdig. Er veldig gøy å ha et helt unikt trekk, og nå vet jeg hvordan det skal gjøres og ikke minst hvordan det IKKE skal gjøres. Så kanskje blir det flere trekk fremover, så man kan variere litt. ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar