søndag 24. januar 2010

Min første bukse


Etter en tur på Stoff & Stil kom jeg hjem med et nydelig fint turkis chenille stoff og svart ribb.
I tillegg hadde jeg funnet et buksemønster str. 6 år, så da var det bare å sette igang. Tegne opp mønster, klippe ut og nåle sammen... Det gikk ganske greit i starten, buksen begynte å ta form ganske fort. Det var først når ribbe-linningen skulle på at jeg fikk problemer... Da er det godt å kunne ringe til mammaen sin å be om råd og veiledning. Når buksa var ferdig var det på tide å prøve den på. Det måtte gjøres noen siste justeringer, siden den var aaaaaalt for lang i beina, men det var fort gjort. Nå er sønnen min den stolte eier av en deilig hjemmesydd kosebukse. Tror han likte den, for nå har han bestilt en til i en annen farge. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar